Loading...

info@lyke.pl



0
Loading
Koszyk jest pusty
Kategorie

Procedura reklamacyjna dla konsumentów

I. Kim jesteśmy i czego dotyczy niniejsza procedura reklamacyjna

1. Niniejsza Procedura reklamacyjna reguluje sposób i warunki reklamacji wad towarów zakupionych za pośrednictwem strony internetowej www.lyke.cz od firmy JB-software sro, IČO: 05421021, z siedzibą Husitská 133/49 Janův Důl, 460 07 Liberec, Czech Republic zarejestrowana w Rejestrze Handlowym w Sądzie Okręgowym w Ústí nad Labem pod sygn. nr C 38119/KSUL (zwany dalej „my”).

2. Niniejsze zasady reklamacji mają zastosowanie tylko w przypadku, gdy kupującym jest osoba, która zawarła z nami umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą lub podobną (zwana dalej „Ty”).

3. Celem niniejszego dokumentu, Procedury Reklamacyjnej, jest wyjaśnienie Ci, w jaki sposób możesz skorzystać z przysługujących Ci praw z nienależytego wykonania oraz w jaki sposób przebiega reklamacja.

4. Niniejsze zasady reklamacji są częścią naszych warunków handlowych.

5. Wszystkie informacje, które nam przekazujesz, są poufne i będą traktowane jako takie.

II. Prawa z nienależytego wykonania, proces reklamacyjny

Za co jesteśmy odpowiedzialni

6. Jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie, że towar w momencie odbioru jest wolny od wad. Oznacza to, że w momencie kiedy odbierasz towar jesteśmy przede wszystkim odpowiedzialni za to, że:

1. towar posiada uzgodnione przez nas właściwości, a w przypadku braku umowy właściwości, które my lub producent opisaliśmy lub których można się spodziewać ze względu na charakter towaru i na podstawie użytej przez nas reklamy;

2. towar nadaje się do celu, który określamy dla jego użytkowania;

3. towar odpowiada jakością lub wykonaniem uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostało ustalone według uzgodnionej próbki lub wzoru;

4. towary są w odpowiedniej ilości, miary lub wadze; oraz

5. towar odpowiada wymaganiom przepisów prawa.

7. Ponosimy odpowiedzialność za wady powstałe po otrzymaniu towaru w okresie 24 miesięcy gwarancji, chyba że na opakowaniu zaznaczono inaczej.

Dochodzenie swoich praw z tytułu wadliwego wykonania

8. Reklamację prosimy składać na adres e-mail: info@lyke.pl lub listownie na adres: JB-software s.r.o., z siedzibą Husitská 133/49 Janův Důl, 460 07 Liberec, Czech Republic

9. Formularz zgłoszeniowy lub list z opisem powodu reklamacji musi zawierać:

1. Twoje dane kontaktowe, opis wady oraz żądanie sposobu rozpatrzenia reklamacji;

2. dowód zakupu towaru (najlepiej dołączając dowód zakupu).

10. Wyślij towar, który Twoim zdaniem zawiera wadę, wraz z formularzem reklamacyjnym na powyższy adres. Towar powinien być zapakowany w odpowiednie opakowanie na czas transportu, aby zapobiec uszkodzeniu, musi być czysty i kompletny. W przypadku wyrobów z tkanin towar należy wyprać. W przeciwnym razie nie jesteśmy zobowiązani do rozpatrzenia reklamacji i odeślemy towar na nasz koszt.

11. Składając reklamację, otrzymają Państwo drogą mailową pisemne potwierdzenie - protokół reklamacyjny, który służy jako dokument przy załatwieniu reklamacji. Protokół reklamacyjny zawiera następujące informacje: kiedy wniesiono reklamację, jaka jest jej treść, jakiego sposobu rozpatrzenia reklamacji żądasz.

Wady towaru

12. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, owar uważa się za wadliwy w momencie odbioru.

13. W innym przypadku masz prawo domagać się wady, która wystąpiła w towarze konsumpcyjnym w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od jego otrzymania.

14. Jeżeli zgodnie z innymi przepisami okres, w którym towary mogą być używane, jest podany na sprzedawanych towarach, na ich opakowaniu, w instrukcjach dołączonych do towarów lub w reklamie, stosuje się przepisy dotyczące gwarancji jakości. Gwarantując jakość, zobowiązujemy się do tego, że towary będą nadawały się do normalnego użytku przez określony czas lub że zachowają swoje normalne właściwości.

15. Jeżeli słusznie zarzuciłeś nam wadę towaru, termin do wykonania uprawnień z wadliwego wykonania lub gwarancja nie dotyczy okresu, w którym nie możesz korzystać z wadliwego towaru.

16. Gwarancja i roszczenie z tytułu odpowiedzialności za wady nie dotyczą:

1. zużycia towarów podczas ich normalnego użytkowania, np. luźna gumka w przypadku prześcieradeł lub powyciągane włókna w przypadku materiałów frotte;

2. towarów używanych u których wada odpowiada stopniowi zużycia, np. zużyty częstym używaniem zamek błyskawiczny w pościeli;

3. wad, o których wiedziałeś lub które spowodowałeś, takie jak oderwanie guzików lub zpesucie zamka.

Jak złożyć reklamację

17. W okresie gwarancyjnym lub w czasie użytkowania możesz zgłosić reklamację i według własnego uznania reklamować wadę stanowiącą istotne naruszenie umowy (niezależnie od tego, czy wada jest usuwalna czy nieusuwalna):

1. usunięcie wady poprzez dostarczenie nowej rzeczy bez wady lub dostarczenie brakującej rzeczy;

2. bezpłatne usunięcie wady przez naprawę;

3. rozsądny rabat od ceny kupna; lub

4. zwrot ceny kupna na podstawie odstąpienia od umowy.

18. Istotne naruszenie umowy zachodzi wtedy, kiedy strona naruszająca umowę już w momencie zawarcia umowy wiedziała lub powinna była wiedzieć, że druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidziała naruszenie.

19. W przypadku wady stanowiącej drobne naruszenie umowy (niezależnie od tego, czy wada jest możliwa do usunięcia, czy niemożliwa do usunięcia), masz prawo do usunięcia wady lub rozsądnej zniżki od ceny zakupu.

20. Jeśli po naprawie wada, którą można naprawić, wystąpiła wielokrotnie (zazwyczaj trzecia reklamacja tej samej wady, np. zepsuty zamek w pościeli lub czwarta za różne wady) lub towar ma większą liczbę wad (zwykle co najmniej trzy wady jednocześnie), masz prawo domagać się rabatu od ceny zakupu, wymiany towaru lub odstąpienia od umowy 

21. Prawa z odpowiedzialności za wady towaru przysługują nam jako sprzedawcy.

22. Wyślemy Ci potwierdzenie, kiedy skorzystałeś z przysługującego Ci prawa, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu rozpatrzenia reklamacji żądasz; a także potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie wykonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.

23. Składając reklamację, jesteś zobowiązany do poinformowania nas, jakie prawo wybrałeś. Zmiana wyboru bez naszej zgody jest możliwa tylko wtedy, gdy zażądałeś usunięcia wady, która okaże się nie do naprawienia.

Jeśli w terminie nie skorzystasz ze swojego prawa z istotnego naruszenia umowy, masz takie same prawa, jak w przypadku drobnego naruszenia umowy.

24. Jeżeli naprawa lub wymiana towaru nie jest możliwa, możesz żądać odstąpienia od umowy

zwrot ceny zakupu w całości.

25. Jeżeli udowodnimy, że wiedziałeś o wadzie towaru przed odbiorem lub sam ją spowodowałeś, nie jesteśmy zobowiązani do zaspokojenia Twojego roszczenia.

26. Za wadę wykonania nie uważa się przeszkody spowodowanej siłą wyższą.

Obsługa reklamacji

27. Rozpatrzymy Twoją skargę najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych lub że do podjęcia decyzji wymagana jest ekspertyza. W tym okresie udzielimy Państwu informacji o potrzebie ekspertyzy.

28. Reklamacje, w tym usunięcie wad, rozpatrzymy bez zbędnej zwłoki, nie później niż 30 dni od jej zgłoszenia, chyba że uzgodnimy z Tobą pisemnie dłuższy okres. Po tym okresie masz takie same prawa, jak w przypadku istotnego naruszenia umowy.

29. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas od zgłoszenia reklamacji do jej załatwienia lub do czasu, w którym byli Państwo zobowiązani do odbioru towaru.

30. Przysługuje Ci prawo do zwrotu kosztów poniesionych w celu złożenia reklamacji, koszty te rozumiane są jako możliwie najniższe. O zwrot tych kosztów musisz zacząć ubiegać się bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od upływu terminu do wykonania praw wynikających z wadliwego wykonania, w przeciwnym razie może nie zostać Ci przyznany.

31. Wyślemy Ci elektroniczne potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji, potwierdzenie naprawy i czas trwania reklamacji lub uzasadnienie odrzucenia reklamacji